solnedgång

lördag 14 januari 2017

Las Palmas

Tiden har bara sprungit iväg och nu sitter jag i min nya koj som också blir mitt hem för den kommande tiden, det har varit en dag med många nya upplevelser och intryck. 
Resan i sig gick väldigt smidigt och jag var framme på förväntad tid, bagaget kom och taxin tog mig till hamnen och faktiskt ända fram till båten.
Jag fick träffa besättningen som var ombord för men resten av alla elever och besättning förväntas att komma under kvällen eller imorgon, men hittills känns det bra!

Vi är uppdelade i tre vaktlag och jag fick veta att jag börjar med vakten 04-08 då det både blir på morgonen men också på eftermiddagen, sedan byter det tider efter en stund så att man kommer få prova på alla olika tider. Där vi kommer att få stå till rors, stå som utkik men också en hel del underhåll så det verkar bli väldigt varierande och lärorikt.
Utöver det så kommer resten av all nyttig information på måndag när det också blir avfärd mot Cádiz som ligger på fastlandet i Spanien, då börjar äventyret.
Nu ska jag bekanta mig lite med fartyget sen tänkte jag också gå i land och bekanta mig lite med hamnen också.
/Sjökaptens studenten Maria


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar