solnedgång

lördag 14 januari 2017

Hur packar man?

Fyra månader går fort, det var så länge sedan som jag fick veta att jag skulle åka just imorgon. Det försöker jag även att intala mig inför resan, att jag snart är hemma igen. Väl incheckad och klar tror jag inte att det kommer vara några problem, men just tiden dit är en process.

Jag tycker att jag har lagt upp planeringen inför resan bra med allt som har behövts fixas och köpas, men ändå sitter jag här dagen innan och packningen är inte ens halvklar.
Min största fråga är hur packar man för fyra månader egentligen? Med tanken i bakhuvudet att det som man glömmer hemma får vara så hoppas man någonstans att man ändå får med sig allt viktigt. Dock så har jag tre olika packlistor att gå efter en egen, skolans och fartygets så det underlättar heller inte direkt. Nu sitter jag med två packade väskor, passet och biljetten nu kan tiden börja gå!


/ Sjökaptens studenten Maria

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar