solnedgång

måndag 16 januari 2017

Första dagen avklarad

Nu när första dagen är gjord så känns huvudet som en tung sten, det har varit mycket nya intryck och mycket ny information och rutiner man ska ställa in sig på.
Mycket har hänt under dagen då vi har fått både rundvisning och en familiarization av fartyget som sedan gick över i övningar med brandsystemen ombord, man överbord (MOB) båten och en genomgång av alla de vattentäta dörrarna. 
Dagen avslutades också med en miljö och brand övning där vi alla blev inblandade och fick öva på allt det vi hade gått igenom tidigare under dagen.
Men inte nog med det så har jag också jag fått träffa hela besättningen och alla elever nu då de sista kom ombord under kvällen och natten, det verkar som ett bra gäng!

Så med andra ord tror jag att jag skulle kunna somna direkt om jag bara la mig i sängen men först måste jag sortera min packning i skåpen som man fått vilket jag trodde att jag hade ordning i, tills vi fick en hel uppsättning av uniformskläder som ska in tillsammans med de andra.
Imorgon är det återigen uppstigning vid 07.00 för nya uppgifter och övningar vilket det tydligen blir resten av veckan också, då vi seglar mot Cádiz på fredag morgon. Jag tycker att det låter som en bra plan, så hinner man vänja sig lite vid rutiner och vaktscheman tills vi väl seglar iväg!
/Sjökaptens studenten Maria 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar