solnedgång

torsdag 19 januari 2017

Båthantering

Dagar som denna är inte helt fel, vi har haft båthantering hela dagen. Där vi har gått igenom rutiner för att både köra båtens jolle, men också hur man hissar och firar ned den till ytan och upp igen.
Det var himla roligt faktiskt och jag insåg att det är ingen ide att låtsas som att man hänger med på språket om man faktiskt inte gör det, så jag har frågat på och ställt alla möjliga frågor men det har också gjort att jag förstod hela arbetet!

Vi hade uppgifter till kl 12 och sedan blev vi lediga så jag och den andra sjökaptens studenten Ona från Åbo tog oss in till ett köpcentrum för lite mindre shopping. Vi insåg ganska snabbt att vi hade packat lite fel, så vi fick ladda upp med resten idag.





Imorgon har vårt vaktlag vakt hela dagen vilket innebär att vi först ska ha lite uppgifter ombord för att sedan ha vakt hela kvällen, jag ska också ha landgångsvakt vid 20-24 på kvällen så det blir dags att ladda upp!

Gårdagens radiointervju med Radio Åland kom upp idag, så in och lyssna ni!
Radio Åland- Kapteneleven Maria Ahola gör praktik på fullriggare

/Sjökaptens studenten Maria

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar